Ilbro er en provinsby til Hjørring. Byen ligger i naturskønne omgivelser tæt på Hjørring og motorvejen. I Ilbro og omegn er der ca. 85 husstande og en del selvstændige erhvervsdrivende.

Ilbro er beliggende i et naturskønt område omgivet af bl.a. Uggerby Å, Ilbro Enge, Ilbjerge og to tidligere teglværkssøer.

Fra Ilbro er der ca. 6 km til Hjørring centrum og ligeledes ca. 6 km til Tårs. Afstanden til Lørslev er ca. 2 km. Der er ca. 1 km til motorvejens til- og frakørsel syd.

Der er gode busforbindelser fra Ilbro. Rute 78 kører mod Hjørring, Astrup, Sindal, Bindslev og Tversted. Mod Sæby går rute 78 via Tårs, Østervrå. Rute 87 kører fra Ilbro til Hjørring, Lørslev, Sindal og Lendum.

Byens oase er bålpladsen (overfor Idræts- og Forsamlingshuset). Her afholdes den årlige Sct. Hans fest. Der er opsat grill på pladsen, som frit kan benyttes hele året.

Der er 2 petanquebaner ved parkeringspladsen til Idræts- og Forsamlingshuset. De er også til fri afbenyttelse. Der er en fin idrætsplads, hvor Ilbro-Lørslev Idrætsforening har sit virke. Ilbro Borgerforening har opsat borde og bænke ved Uggerby Å, på bålpladsen, ved petanquebanerne samt ved Fuglsig Teglværkssø. Der er mulighed for kanosejlads på Uggerby Å.

Borgerforeningen er i besiddelse af 8 flagstænger + flag, som kan lånes af foreningens medlemmer. Der opsat en informationskasse ved det vestlige busstoppested. Her har alle mulighed for, at opsætte information.

Blomsterkumme samt juletræ sættes hvert år op i byen.

I Ilbro finder du et lille lokal samfund, hvor der er masser af hjerterum. Ilbro Borgerforening er en forening, som støtter om borgerne i byen og laver aktivititer.

Børnefamilier

Der kommer flere og flere børnefamilier til Ilbro. Derfor vil Borgerforeningrm også forsøge at lave aktiviteter til alle aldre.

Aktiviterer hele året rundt

Ilbro Borgerforening har aktiviterer hele året rundt. Ved at du engangerer dig, styrker du sammenholdet i byen.

Ilbro har en fantastisk natur

Flot og ren natur, som vi skal værne om og beskytte. Derfor har vi en gang årligt, hvor vi samler affald og gør skilte rene  m.m.

Støt op!

Skal Ilbro være et attraktivt og godt sted at bo, så kan du være med til at støtte op om lokalsamfundet. Send os gerne ideer og tiltag, som du ønsker i byen!

Sammenhold er vigtigt!

Derfor er det også vigtigt, at du prøver at bakke op om de aktiviterer og virksomheder, som er i byen.

Online

Borgerforeningen vil styrke deres kommunikation ud til borgerne i Ilbro. Det sker på online og i byen.

Vi er her for at hjælpe dig!

Hello world